Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стига сме `абили фаровете

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Аз много уважавам колегата Коцев. Но в момента просто не мога да се сдържа да не му опонирам.Колега Коцев, аз лично познавах хора, мъжът от които беше супер дисциплиниран водач. Дори е бил милиционер по време оно. Ама от истинските, принципните милиционери, не от ’ония’. Жена му не беше шофьорка. Бяха на мой приятел роднини.Загинаха и двамата, лека им пръст, когато един пиян нещастник ги помете с огромна скорост странично на едно кръстовище.Трагично!Те също нямаха драскотина по колата си преди това. Мисълта ми беше, че това да не стане белята НИКОГА не зависи само от теб. Колкото и примерен водач да си, винаги ще се намери ПОНЕ един, който да те удари или да те търне... Дори и спрял да си. Това че никога не си ударил кола е само много добър късмет и никак не е е следствие единствено от внимателното шофиране. Аз за вече почти 19 години шофиране имам само едно ПТП, причинено от мен, при което не пострада нито една друга кола. Тогава бях на 4 месеца шофьорски стаж, на един завой с обратен наклон изгубих управлението и се ударих в мантинелата. Имам още няколко ПТП-та, при които винаги друг ме е удрял, не по моя вина, и то в най-нелепи ситуации.Дори преди 2 дни един водач с вероятно поне 30 години шофьорски стаж и поучукана Лада Самара ме подпря леко на сфетофарите пред къщи. Бях зад него, трябваше да правим ляв завой. Обаче поради засиления насрещен трафик не успяхме да го сторим на зелено. Светна жълто, и вместо да мине на жълто (както се прави, щото иначе няма минаване), той реши да включи на задна и да се върне обратно зад пешеходната пътека. Само че не погледна в огледаото изобщо. Включи задна и почна да дава назад, без да погледне ни в огледало, ни да се обърне. Аз го видях, но видях че зад мен има и друга кола (и зад нея още). Просто пуснах спирачката и надух клаксона, той ме подпря леко, след което се стресна нещо, и мина на ЧЕРВЕНО между вече минаващите коли по напречната улица. Добре че бронята на Самарата е пластмасова...Много се отклонихме от темата, спирам се вече.

    Коментар


      Разгеле!Не, че и до момента съм карал със запалени фарове в слънчев ден. Колкото до скоростта... Вчера жената с кандърми ме накара да се кача на магистралата и понеже рядко правя това отново останах малко шокиран:Със скорост 110-120км не мога да се задържа в лявата лента за по-малко от минута-две...Едва ли е нужно да обяснявам защо - ми щото ще ме сгазят.Изобщо не говоря за инцидент - точно обратното!С максимално разрешената скорост мога да си позволя да изляза в ляво само за да изпреваря.И то понякога се налага да влизам бързо в дясно, щото вече някой ми диша във врата.Иначе да - аз създавам опасност за безопасността на движението като отказвам да се подчиня на безумното си задължение да карам на фаровете без каквато и да било нужда - дума да няма.А за това, че не ме кефи идеята да поддържам средна скорост от 140км/ч каквато е явно общоприетата мога да отнеса само някоя цветна балканска.Ма нищо де - за пореден път се убедих в правотата на пра-дядо ми:Жена се слуша само като те вика за ядене!
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        И аз уважавам колегата Коцев, но не мисля, че е безусловно прав.При изпреварване е важно да си максимално кратко в конфликтна зона, така че ускоряваш до дупка. Колкото по-голяма е разликата в скоростите, толкова по-добре.А като гледам коментарите много светци има в този форум, да вземем да сложим едни крилца на емблемата?
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          Lane Staley написа:
          И аз уважавам колегата Коцев, но не мисля, че е безусловно прав.При изпреварване е важно да си максимално кратко в конфликтна зона, така че ускоряваш до дупка. Колкото по-голяма е разликата в скоростите, толкова по-добре.А като гледам коментарите много светци има в този форум, да вземем да сложим едни крилца на емблемата?
          Светци да искаш колега , с лопата да ги ринеш
          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

          Коментар


            на Тракия 140 не е идеална скорост -160 е перфектният вариант да си караш .Хем пускаш по-бързите от теб ,хем намаляш когато има камиони без да кривиш дисковете !Иначе оптимален вариант в средната лента на автопилот е 115-120 км/ч
            фиатче Браво 2.0

            Коментар


              Хъм, 120 или 130 беше максимално разрешената скорост на автомагистрала, не помня.Нито колата ме предразполага към продължително поддържане на скорост от 140км, нито ми харесва разхода и в тая ситуация.Всъщност именно затова не харесвам тази скорост и съвсем и на най-последно място е закона.Освен това... за каква средна лента говориш?Аз ли нещо не съм видял или тази пародия на магистрала има 2 ленти ако не броим авариината?А нея не би трябвало да я броим въпреки, че вчера видях да ползва бая активно - и от там ме изпревариха Не знам кво казваше за това закона ама най-малкото - изпреварване от дясно... Май не е много добре? Само за сравнение - по време на пътуването ми до и от Италия през лятото нито веднъж не почувствах, че преча на някого като поддържам 120.
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                Dikata_BG написа:
                И аз предпочитам с включени фарове няма да плащам и за тях ток
                Има една "съвсем малка подробност".Колкото повече електрически консуматори са включени, толкове повече се товари генератора, а от там и двигателя. Това се чувства най-вече при малките мотори.Няма да плащаш ток, но ще плащаш повече за гориво.чичо Нено
                Fiat Punto 1,1- 1996г.
                газ-бензин , "Lovato"

                Коментар


                  Само да допълня чичо ви Нено, че изобщо (поне при мен) не става въпрос за това колко повече аз лично ще дам за гориво ако ми работят фаровете.Много повече от тая сума му липсва.Обаче цялото това безумие в глобален план едва ли е капка в морето.То и аз няма да успея да нахабя на язовира ако не спирам чешмата докато си мия зъбите.Да, ама я спирам. Това е нещо модерно, на което не гледам с насмешка!Изобщо и на мен ми е странно, но явно накои хора наистина си мислят, че светлината идва от нищото.Така е, ама когато е от слънцето!
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    Нека бъдем обективни - няколкото стотинки в повече на 100 км пробег поради завишен разход на гориво изобщо не могат да се сравнят с потенциалната полза от спасени човешки животи благодарение на фаровете. Дразнещо е единствено това, че крушките наистина горят малко по-често и че (особено ако са по-мощни от предписаното) нагарят рефлекторите на фаровете. Именно поради тази причина, когато не съм задължен, лично аз си преценявам кога е необходимо да се кара на фарове. Да не говорим, че най-често ги забравям включени след като мина още първия тунел на магистралата Тоест, карам си на фарове почти винаги. А колегата Коцев, когото по принцип уважавам , в случая говори пълни абсурди. Ами ако той наистина кара както твърди е обречен цял живот да се влачи като мокра връв след тирове Чак дори не му и вярвам, а мисля че попрекалява с възпитателната си мисия спрямо по-младите шофьори Винаги съм го казвал - нека законът в главите ни, нашата собствена преценка, да бъде по-важен от буквата на самия писан закон. Законите се пишат не само за хора със що-годе добро IQ, ами и за последния малоумен мангал, който е дал коч за да вземе книжка и да яхне невъобразимия си Кадет от края на 70-те
                    She was only a whisky maker but he loved her still.

                    Коментар


                      Бе що никой от мотоциклетистите не протестира, че от балдър години ги задължават да карат целогодишно на фарове?Ха отговорете ми...

                      Коментар


                        Immortal написа:
                        Бе що никой от мотоциклетистите не протестира, че от балдър години ги задължават да карат целогодишно на фарове?Ха отговорете ми...
                        Ей стига професори вече ....Аз съм моторист от 5 години . Мотора трябва да е с запален фар-ове , той е по-малък по габарити и фактически по-трудно се забелязва . Също претежава доста по-добра динамика от един автомобил , фактически се движи по бързо. Айде не забърквайте моторите в тази каша . Единици тези които ги карат през зимния сезон. Мотора е друг вид МПС говорете конкретно по темата , каква беше там забравих вече. :D
                        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                        Коментар


                          Момчета и аз съм съгласен ,че изпреварването трябва да се направи с висока скорост и за кратко време. И по принцип така трябва да бъде .Само не съм съгласен с това да се злоупотребява с високата скорост.На теория всички знаем че максималната разрешена скорост на магистрала е 130км а за останалите пътища 90км. Така ли е ? Така е .Защо трябва когато автомобила пред мен се движи с 90 км не на магистрала то аз за да си направя кефа ще трябва да вдигна 120-130 за да го наизпреваря и да се движа пак с 90км после но само и само да съм пред него . Логика никаква. Но видите ли не мога аз да карам така след друг ами трябва аз да съм отпред и почва кошията . Така е и по светофарите . Понеже се писах няколко дни и аз софиянец то по светофарите винаги ще се намерят по бабаити които за да наизпреварят цялата опашка се преустройват в друга лента но да са отпред и светне ли жълто отнисат пошилека и минават пред всички в другата лента . Е на такива какво да им кажеш ? Те веднага ще ти опонират че не пречат на никого като минават така.Миналата вечер навръщане от София навлизаме в първия тунел на Витиня пред мен три коли пред тях тир и караме в дясното платно с някъде към 80км . Е през целия път през тунела се намериха пак двама трима които минаха с бясна скорост в лявото платно . Ами ако се завърти колата и стане верижна катастрофа и в тунела вътре и пламне някоя кола какво правим тогава . Горим живи вътре и умираме от пушека. На това какво да му кажеш. Все умници все всезнайковци и после айде отиде коня в ряката.
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            Atanas71 написа:
                            Immortal написа:
                            Бе що никой от мотоциклетистите не протестира, че от балдър години ги задължават да карат целогодишно на фарове?Ха отговорете ми...
                            Ей стига професори вече ....Аз съм моторист от 5 години . Мотора трябва да е с запален фар-ове , той е по-малък по габарити и фактически по-трудно се забелязва . Също претежава доста по-добра динамика от един автомобил , фактически се движи по бързо. Айде не забърквайте моторите в тази каша . Единици тези които ги карат през зимния сезон. Мотора е друг вид МПС говорете конкретно по темата , каква беше там забравих вече. :D
                            Наско, стана ми интересно да споря с теб. Не го приемай лично, разбира се Ей тва с червеното дето съм го оцветил, направо ме разби. Знаеш ли какви са разрешените скорости за движение на мотоциклети, кат.А ????Ако не знаеш, да припомня ЗДвП:В града - 50 км/ч (50)Извън града - 80 км/ч (90) На автомагистрала - 100 км/ч (130) - в скоби са позволените скорости за леки автомобили.Освен това, целия смисъл на горното, което си написал все пак е, че ЗАПАЛЕНИТЕ ФАРОВЕ ПОЗВОЛЯВАТ ПО-ЛЕСНО ЗАБЕЛЯЗВАНЕ НА МПС-то, било то мотоциклет или автомобил. Което казвам и аз. Все пак сме на едно мнение

                            Коментар


                              коцев написа:
                              Така е .Защо трябва когато автомобила пред мен се движи с 90 км не на магистрала то аз за да си направя кефа ще трябва да вдигна 120-130 за да го наизпреваря и да се движа пак с 90км после но само и само да съм пред него . Логика никаква.....
                              Логиката е, че едрогабаритните коли пречат на видимостта. Като изключим факта, че 90 км са не винаги оптимална скорост....
                              She was only a whisky maker but he loved her still.

                              Коментар


                                gantcho написа:
                                коцев написа:
                                Така е .Защо трябва когато автомобила пред мен се движи с 90 км не на магистрала то аз за да си направя кефа ще трябва да вдигна 120-130 за да го наизпреваря и да се движа пак с 90км после но само и само да съм пред него . Логика никаква.....
                                Логиката е, че едрогабаритните коли пречат на видимостта. Като изключим факта, че 90 км са не винаги оптимална скорост....
                                и на белите ми дробове пречат

                                Коментар

                                Working...
                                X